Stresul, anxietatea și depresia încep să își pună tot mai abitir amprenta asupra noastră. E clar ca lumina zilei că trăim într-o lume ce funcționează la o viteză zdrobitoare și că eforturile noastre de a ține pasul cu ea se soldează adesea în tensiune crescută și probleme cu inima, mintea și sufletul. Din fericire, am descoperit probleme, dar și soluții. Pentru mulți dintre noi, mindfulness-ul, ce poate fi caracterizat prin acea stare de conștiență totală, în care te bucuri de prezent fără a te mai gândi la trecut sau la viitor, este răspunsul pentru o viață liniștită într-o lume neliniștită. Azi îți recomandăm 3 astfel de titluri: cărți despre mindfulness care te vor ajuta să trăiești mai bine și mai frumos, împăcat cu propria ființă!

Vrei să duci o viață liniştită într o lume neliniştită? Citește aceste 3 cărți despre mindfulnessMark Coleman este un profesor de meditație și terapeut al cărui avantaj față de alți autori care îi urmează calea este acela că înfăptuiește ceea ce predică. Oferindu-se ca exemplu, Coleman povestește de câte ori are ocazia că a descoperit meditația la 20 de ani și că de atunci aceasta i-a servit de fiecare dată pentru a scăpa de sursele constante de nefericire. În Make Peace with Your Mind: How Mindfulness and Compassion Can Free You from Your Inner Critic, scriitorul identifică una dintre cele mai acute surse ale depresiei din societatea actuală: criticul vehement care e ascuns în propria minte. Fiecare îl are, chiar și cei mai de succes oameni s-au confruntat măcar o dată în viață cu neîncrederea, cu acea voce interioară care le spunea că nu sunt suficienți de buni. Coleman ne învață în primele capitole ale cărții sale despre mindfulness de unde se naște „criticul intern”, pentru ca mai apoi să ne arate cum să îl învingem prin exerciții simple, ușor de pus în practică, și, firește, prin mindfulness. Ceea ce ne place mult la Make Peace with Your Mind: How Mindfulness and Compassion Can Free You from Your Inner Critic este că de data aceasta meditația, conștientizarea, compasiunea la care ne îndeamnă Coleman sunt aservite doar dorinței de a duce o viață pașnică, armonioasă și fericită, nu și prosperității sau faimei profesionale. Stilul autorului, simplu, fără pretenții, exemplul personal și mărturiile autentice care îi populează cartea sunt de asemenea motive pentru care acesta este primul titlu de pe lista noastră de azi.

Nominalizat la Premiul Nobel de nimeni altul decât Martin Luther King, Thich Nhat Hanh este unul dintre cei mai iubiți lideri Vrei să duci o viață liniştită într o lume neliniştită? Citește aceste 3 cărți despre mindfulnessspirituali de care lumea se mai poate bucura încă. În vârstă de 92 de ani și de origine vietnameză, autorul celui de-al doilea titlu de pe lista de cărți despre mindfulness a schimbat viața a numeroși cititori. „Miracolul conştientizării: Introducere în practica meditaţiei” reprezintă una dintre cele mai accesibile opere de gen, numărând doar 120 de pagini, ceea ce o face esențială atât pentru începătorii în arta meditației, dar și pentru cei avansați. Tonul simplu, înțelept al cărții te va face să te simți ca acasă între paginile sale, dar poate cea mai relevantă e concepția lui Thich Nhat Hanh, care zguduie din temelii părerea pe care mulți dintre noi o aveam despre meditație. Conform autorului, mindfulness-ul nu trebuie obținut doar atunci când stai în poziția lotus (deși este accentuată valoarea respirației ca unealtă ce apropie mintea de trup), ci trebuie atins oricând: atunci când speli vase, când bei un ceai sau când cureți o portocală. O altă observație briliantă care va rezona cu cititorii este aceea că meditația nu presupune eliberarea completă de gânduri, ci doar conștientizarea lor. Precum o gardă a unui palat, care vede toate fețele ce îi trec pe dinainte, dar nu le lasă pe niciuna să pătrundă în fortăreață, așa trebuie să te comporți cu gândurile: permite-le să vină și să treacă, dar nu să îți afecteze starea. Însă „Miracolul conştientizării: Introducere în practica meditaţiei” se va dovedi o lectură minunată și pentru cei care au pătruns deja în lumea mindfulness-ului, integrând principii budiste și concepte care te vor pune pe gânduri. Îți recomandăm să citești cartea în mod conștient: fă observaţii, ia notițe, pune în aplicare conceptele și vei transforma și lectura în mindfulness veritabil.

Vrei să duci o viață liniştită într o lume neliniştită? Citește aceste 3 cărți despre mindfulnessÎncheiem lista de cărți despre mindfulness cu cea mai ușor de pus în practică și cea care îți va servi cel mai mult la nivel practic. Este vorba despre „Ghidul Headspace pentru mâncatul conştient. Mindfulness la masă” de Andy Puddicombe. Renumit pentru discursurile sale TED, autorul a fost omagiat de către cei de la New York Times la lansarea cărții și a site-ului său prin afirmația că Puddicombe „a făcut pentru meditație ceea ce Jamie Oliver a făcut pentru mâncare”. Ei bine, scriitorul a combinat de fapt cele două abordări și promite ca în cartea sa despre mindfulness să ofere soluția pentru a scăpa de kilogramele în plus. Conștient de faptul că fiecare persoană care vrea să slăbească a ținut măcar o dietă, Puddicombe sugerează o soluție cuceritor de simplă: mindfulness la masă. Despre ce e vorba? Despre a trăi fiecare clipă, de la minutele petrecute la cumpărături, printre rafturi, la procesul propriu-zis de preparare a mâncării (de când nu ai mai zâmbit unei roșii atunci când găteai sau nu ai mai inhalat aroma ademenitoare a pastelor cu ochii închiși) și apoi la degustare. Bucură-te de fiecare îmbucătură, trăiește în ritmul propriu, redescoperă ritmul natural și inteligența corpului tău și vei vedea că poți ajunge la greutatea dorită. „Ghidul Headspace pentru mâncatul conştient. Mindfulness la masă” se poate dovedi repetitiv la un moment dat, dar tocmai aceasta este cheia pentru a te ajuta să îi interiorizezi conceptele.

Tu în ce relație te regăsești cu meditația și conștientizarea? Ce părere ai despre aceste 3 cărți despre mindfulness?